Marturisire de credinta

(Nota: Aflandu-ma in pelerinaj in Sfantul Munte Athos, am fost sunat din Romania pentru a fi intrebat daca este adevarat zvonul potrivit caruia as fi trecut pe stil vechi, rupandu-ma de Biserica Ortodoxa Romana. Deoarece o parte dintre credinciosi s-au smintit de aceasta informatie, am fost rugat sa imi precizez, inca o data, pozitia eclesiogica. Intrucat am obosit sa raspund unor acuzatii nefondate – din Postul Pastilor si pana acum am fost asaltat permanent cu astfel de acuzatii –, am cerut binecuvantarea unui parinte athonit pentru a-mi preciza pozitia. Regret ca acuzele s-au intetit tocmai acum, in perioada in care voiam sa stau la linistire. Dar aceleasi duhuri necurate care i-au ispitit pe clevetitori sa imi tulbure sufletul in Saptamana Mare ii ispitesc sa imi strice sederea in Sfantul Munte. Dat fiind ca sunt oameni – si in tara, si in afara ei – care s-au folosit de cartile mele, fac inca o marturisire de credinta.)

  1. Sunt fiu al Bisericii Ortodoxe Romane. Cei care au scris ca sunt stilist sau care m-au acuzat ca m-am impartasit la stilisti vor da socoteala in fata lui Dumnezeu pentru aceste minciuni.
  2. Cea mai buna dovada ca apartii unei Biserici este faptul ca mergi la slujbele ei si te impartasesti acolo. In Postul Pastilor, in duminica urmatoare conferintei de la Oradea, m-am spovedit si impartasit la Manastirea Casiel. Am fost acuzat ca m-am impartasit la stilisti. Nu am facut niciodata lucrul acesta. Duminica trecuta, dupa ce m-am impartasit la liturghia pr. Zisis, in Tesalonic, i-am spus despre faptul ca sunt acuzat ca sunt stilist. Mi-a spus: “Spune inainte adevarul despre ecumenism, vorbeste si despre greseala schimbarii calendarului. Iar cei care nu inteleg ca impartasirea ta in bisericile de stil nou e cea mai clara marturisire de credinta nu stiu ce inseamna Ortodoxia.”
  3. Am vorbit si, daca Dumnezeu va randui, voi mai vorbi despre greseala schimbarii calendarului, facuta la initiativa patriarhului ecumenic mason Meletie Metaxakis. Dar am abordat doar problema calendarului, nu problema Biserilor de stil vechi, care este diferita. Daca mi s-a reprosat ca am facut reclama Sinodului ROCOR indemnand oamenii in conferinte sa treaca acolo (sau la Biserica din catacombe), e inexact. Ar fi fost normal ca acuzatorii sa aduca dovada. Eu am precizat ca Sinodul ROCOR a fost sinodul care in secolul XX a tinut credinta curata, si de asta a avut sfinti ca Sfantul Ioan Maximovici. Sinodul ROCOR nu numai ca nu a intrat in Consiliul Mondial al Bisericilor, cum au facut celelalte Biserici numite oficiale, ci chiar a dat anatemei erezia ecumenista.
  4. In ultima vreme nu am fost prezent pe net si lucrul acesta s-a datorat faptului ca am lucrat la mai multe carti, din care se va vedea foarte clar ca marturisesc ce am marturisit si in anii anteriori. In nicio conferinta nu am contestat sau negat lucrarea harului dupa schimbarea calendarului. Faptul ca am mentionat pozitiile mai dure ale unor cuviosi precum Teofan de Poltava nu a implicat si acceptarea acestor pozitii.
  5. Daca am gresit cu ceva public, este faptul ca am spus uneori lucruri greu de inteles pentru oamenii fara o pregatire teologica temeinica, si nu am fost constient de faptul ca vorbele mele vor fi rastalmacite. Altfel spus, ma asteptam sa fiu atacat de ecumenisti sau de alte slugi ale sistemului noii ordini mondiale, dar nu ma asteptam sa fiu atacat de oameni cu care am luptat umar langa umar. Totusi, imi cer iertare tuturor pentru micile greseli pe care le-am facut, cu stiinta sau cu nestiinta, in pozitiile mele publice. (Trebuie mentionat insa ca in conferinta de la Oradea, conferinta pentru care am fost atacat, am spus in repetate randuri ca poate ca unele afirmatii ale mele sunt imprecise si ca ii rog pe ascultatori sa le verifice. De exemplu, multi nu au crezut faptul ca Biserica Rusiei a trecut pe stil nou, datorita dezinformarii si manipularii comunistilor atei, si a revenit pe vechi tocmai datorita curajului marturisitor al Sfantului patriarh Tihon. Au preferat sa spuna ca Danion Vasile minte in conferinte. Era mai intelept insa sa cerceteze subiectul…) Imi cer iertare pentru faptul ca unele din afirmatiile mele nu au fost mai clare, si au putut fi intelese gresit. Aceasta s-a datorat faptului ca la conferinte am primit multe intrebari si, din pricina oboselii sau a neatentiei, nu am dat destule lamuriri. Daca as fi stiut insa cat de multi oameni manipuleaza pozitia mea, as fi fost mult mai circumspect. Am gresit considerand ca vorbesc unor frati in Hristos, cand de fapt multi s-au dovedit doar iubitori de circ. Cu astfel de oameni ar fi trebuit sa ma port altfel.
  6. Inchei aici aceasta marturisire, multumindu-le si pe aceasta cale tuturor duhovnicilor si tuturor monahilor si tuturor credinciosilor care s-au rugat pentru mine. Duhovnicul mi-a spus ca ispita acuzelor mincinoase e ingaduita de Dumnezeu spre iertarea pacatelor din trecut si spre curatirea sufletului. Ca poate sufletul meu a fost atins de mandrie dupa atatia ani de conferinte si emisiuni. Si cred ca are dreptate. Mi-a fost greu in lunile trecute, dar am simtit si o mangaiere duhovniceasca greu de exprimat. Stiu ca ispitele nu s-au terminat, ba chiar am fost  anuntat ca noi acuze se arata la orizont. Am fost acuzat ca sunt stilist, ca sunt schismatic, ca sunt in serviciul KGB. Unele acuzatii m-au mahnit, altele m-au lasat indiferent.
  7. Cer in continuare rugaciunile tuturor celor apropiati mie. Daca am trecut de unele ispite, nu inseamna ca nu vor veni si altele mai grele. Dar cartile si conferintele mele arata si vor arata clar ce si cum gandesc. Cred ca lupta trebuie dusa din interior nu din exterior.
This entry was posted in Diverse. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>