Ierarhii, preotii, teologii si mirenii ecumenisti au un mod caracteristic de a se apropia de Sfanta Scriptura si de Sfanta Traditie: iau numai ce este de acord cu punctul lor de vedere. Pun Adevarul pe patul lui Procust, si taie tot ce nu le convine. Icoana de mai jos vorbeste despre un moment din viata Mantuitorului pe care ecumenistii il evita cu non-şalanţă - şi asta pentru că răstoarnă teoria iubirii care acoperă minciuna sau compromisurile…
19 users commented in " Totusi, Hristos a pus mana si pe bici… "
Follow-up comment rss or Leave a Trackback[...] Danion Vasile: Totusi, Hristos a pus mana si pe bici… [...]
Unele lucruri intr-adevar nu trebuie acceptate, tolerate, etc. In special cand vine vorba de cele sfinte.
Da, dar era Hristos.
Vai de cei ce se cred ca El si in masura sa faca ce face El insa doar la ce sta si in puterea firii pamantesti.
Iar de discernamant, ce sa mai vorbim..
Pt. cineva:
Si Sf. Nicolae i-a dat o palma lui Arie…
Bineinteles, carcotasii vor spune: Da, dar el era Sf. Nicolae.
De acord. Dar nu sfintii sunt dreptarul nostru? Sau pe cine ar trebui sa luam de exemplu? Pe “carturari”? Doamne fereste!
Nu e vorba doar de Iisus. Amintiti-va de Sf. Nicolae cand l-a palmuit pe Arie. Probabil daca avea un bici la indemana, il folosea. Asa a salvat ceea ce trebuia salvat.
Pai nu invocau fariseii Scripturile ca model si baza pentru comportamentul lor?
Faa de ei, unii crestini au facut doar un foarte mic pas inainte, pentru acelasi model si gen de comportament invoca (pe langa Scripturi) pe Iisus, Sfanta Traditie, Sf. Parinti, etc..
Ateii au sa zica ca modelul este problema.
Fariseii, ca modelul este perfect si deci si modul lor (neinspirat) de a-l imita adliteram indiferent de context TREBUIE sa fie perfect.
Ei nu pot sa realizeze ca problema este pana la urma omul si modul lui specific de a se raporta la “model”, indiferent care ar fi el.
Astea se cheama vicii ascunse si trebuie un pic de discernamnt ca sa vezi dincolo de modelul (ideal) invocat.
Discernamant care un ateu sau un fariseu nu-l va avea niciodata.
Pana la pocainta.
Daca spunem “Hristos a scos biciul, dar era Fiul lui Dumnezeu” sau “Nicolae l-a palmuit pe Arie, dar era Nicolae”, din nefericire putem extinde si adauga: “Maria Egipteanca s-a chinuit cu duhul desfranarii 17 ani in pustiu, dar era Maria Egipteanca”. Acest tip nefericit de gandire poate duce usor-usor spre starea de caldicel. Un preot mi-a spus de curand ca marele duhovnic Ioanichie Balan si-a permis sa spuna ce a spus despre modalitatea de atac a ELITELOR impotriva ortodoxiei deoarece era batran, nu ca el matur si cu familie … Pentru cine n-a ascultat acele cuvinte ale staretului, vizionati va rog filmele de la:
http://saccsiv.wordpress.com/2009/01/30/ioanichie-balan-comunismul-si-evreii-%e2%80%9c-traim-vremuri-apocaliptice-%e2%80%9c-%e2%80%93-video/
Mai trebuie observata o chestiune extrem de importanta, aceea ca Domnul nostru Iisus Hristos a scos biciul impotriva schimbatorilor de bani din templu, adica a stramosilor actualilor camatari planetari, finantatorii sinistrii ale varfurilor masoneriei si al promovarii ecumenismului, sodomiei si avorturilor, declansatorii revolutiilor si razboaielor mondiale, creatorii Ligii Natiunilor, ale ONU si ai Uniunii Europene, etape ale GUVERNULUI MONDIAL, creatorii Federal Reserve, FMI si Bancii Mondiale.
http://saccsiv.wordpress.com/2009/03/30/personalitati-si-organizatii-evreul-mayer-amschel-rothschild-scutul-rosu-intemeietorul-celei-mai-puternice-familii-din-istoria-moderna-a-omenirii-si-creatorul-ordinului-iluminatii/
Este o diferenta FUNDAMENTALA care iti scapa.
Oricine poate pune mana pe bici, indiferent ca are sau nu “mandat” de sus, dar NIMENI nu poate face ce a facut Maria Egipteanca daca nu are “mandat” de sus.
Oricine poate sa zica “eu pun mana pe bici ca asa a facut si Hristos”, dar putin pot sa zica (si sa faca) “eu am sa fiu ca Maria Egipteanca”.
Dintre cei cu ravna, multi inclina sa se incadreze in prima categorie, prea putin in a doua.
De ce?
Prima este accesibila, usoara, sugereaza un statut de sfintenie (sau nevointa) usor de atins (binenteles, deoarece e chiar la indemana firii pamantest), pe cand a doua..deh..
“Caldicei” pot fi si cei care agita biciul in stanga si dreapta cu mare foc, crezand ca asta inseamna sa fii “fierbinte”.
Personal, nu cred ca genul asta de “fierbinteala” a recomandat-o Hristos.
In ceea ce priveste originala interpretare pe care o dai Scripturii, ea este cu “directie” dar prin scoatere de context.
Acei camatari erau in TEMPLU, care pe atunci era casa lui Dumnezeu.
De altfel isi si motiveaza actiunea astfel: “Casa Mea, casă de rugăciune se va chema, iar voi o faceţi peşteră de tâlhari!” (Matei 21:13, Marcu 11:17, Luca 19:46).
Deci actiunea era indreptata impotriva celor “dinauntru” nu a celor din afara, si in mod special de cei care profitau MATERIAL de pe urma religiei.
Ceea ce nu prea se incadreaza cu ceea ce preferi tu sa vezi in povestea asta.
Dar stai linistit, daca vrei sa scoti biciul/sabia impotriva celor enuntati de tine, presupunand ca ai asa ceva si sunt vulnerabili la ceea ce ai si esti pregatit sa-ti asumi consecintele, nimeni nu te opreste.
Indiferent daca e sau nu cu binecuvantare de sus.
Doar sa nu se intample ca in povestea aia: “unde dai si unde crapa”.
Hristos a inviat!
Iata ce spune Sfantul Ioan Gura-de-Aur despre acest episod in “Omiliile la Matei” (pag. 769 in editia publicata de IBMBOR): “Despre alungarea vanzatorilor din templu vorbeste si evanghelistul Ioan; dar el, la inceputul Evangheliei; Matei, la sfarsit. De aceea e cu putinta ca aceasta sa se fi intamplat de doua ori si in diferite timpuri. [...] Aceasta este vina mai mare a iudeilor, ca desi Hristos alungase de doua ori pe vanzatori din templu, ei continuau sa faca acolo comert si sa-I spuna ca este impotriva lui Dumnezeu, cand ar fi trebuit ca dintr-o fapta ca aceasta a lui Hristos sa-si dea seama cat de mult Il cinsteste El pe Tatal si sa-I cunoasca puterea Lui. Facuse doar atatea minuni si vazusera ca faptele Lui sunt de acord cu cuvintele Sale. Dar iudeii nu s-au lasat convinsi, ci s-au maniat; si doar il auzisera pe profetul Ioan Botezatorul strigandu-le cine e Hristos, iar pe copii, cu toata varsta lor, strigandu-I: “Osana”. De aceea si El il ia pe profetul Isaia ca acuzatorul lor, spunand: “Casa Mea, casa de rugaciune se va chema”.
Asadar, se pare ca Hristos a facut aceasta tocmai pentru ca era (este) Hristos, pentru ca fariseii sa se convinga o data in plus de adevarul marturisirii si misiunii sale.
Domnul sa ne lumineze pe toti!
Corect ultimul coment. f bine spus despre stramosii masonilor de azi.
Bravo!
Catre toate blogurile anti SISTEM: aprobarea unei legi va poate baga la puscarie
http://saccsiv.wordpress.com/2009/05/04/catre-toate-blogurile-anti-sistem-aprobarea-unei-legi-va-poate-baga-la-puscarie/
Pentru a intelege sensul -fiindca invatatura de Credinta este valabila intotdeauna, nu doar vreunui context istoric din trecut, asa cum le-ar placea unora sa creada, sau altora care nu cred dar arunca voit pe piatza cuvinte ale sfintilor interpretate dupa cum le convine- iata o luare de pozitie foarte actuala, parca scrisa astazi:
‘BICIUL IMPLETIT impotriva noilor reformisti care negutatoresc Sfanta Biserica Ortodoxa’ de Schimonahul Arsenie Cotea
http://traditiaortodoxa.net/?p=391
Cuviosul Paisie Aghioritul spunea ca exista mai multe feluri de manie. Cand se manie cel care este nedreptatit el insusi, atunci mania sa nu este curata. Un om duhovnicesc, cand este miscat de manie, ca sa se apere pe sine intr-o problema personala, sufera de pur egoism, primeste inrauriri diavolesti din afara. Atunci cand sunt nedreptatiti altii si cineva striga si se manie cu durere sincera, mania este mai justificata. Cand te gandesti la altii si te impotrivesti ca sa-i ajuti, atunci fapta aceasta este curata, pentru ca se face din dragoste. Exista si manie dreapta, dumnezeiasca si numai aceasta manie se justifica la om. Cand vezi pe cineva ca sufera pentru lucruri sfinte, unul ca acesta are ravna dumnezeiasca.
Moise, atunci cand a vazut pe popor inchinandu-se vitelului de aur, s-a maniat si a aruncat jos tablele cu poruncile ce i le-a dat Dumnezeu si le-a spart. [...]
Daca cineva vorbeste, de pilda, urat despre tine, nu-i nimic. Sa gandesti:”Pe Hristos, Care a fost Hristos, L-au ocarat si n-a vorbit. Eu, care sunt pacatos, ce merit oare?” (insa) unuia ce mi-a spus: “lasa-ma si tu cu dumnezeii tati…” i-am dat o branca si l-am aruncat cat colo, deoarece aceasta a fost hula. (Din “Trezire duhovniceasca” - Cuv.Paisie Aghioritul)
In cazul biciuirii camatarilor, Mantuitorul a avut mania cea dreapta si dumnezeiasca (nici nu se putea altfel), aceia pangareau defapt Casa Domnului, la fel si in cazul Sfantului Nicolae care l-a palmuit pe Arie pentru hula adusa lui Hristos atunci cand acela tagaduia ca Hristos este Dumnezeu.
Iubirea fata de Dumnezeu trebuie sa fie mai presus de orice, iar hulitorii nu trebuiesc protejati dintr-o falsa intelegere a iubirii…
Sunt intru totul de acord cu postarile userului “Cineva”.Multi vor sa fie asemeni lui Hristos si sfintilor, dar nu au “mandat” de Sus si nici suficient discernamant pt. a intelege asta. Urmarea este ca fac mai mult rau decat bine, desi se inchipui pe sine ca slujitori devotati ai Lui Dumnezeu.Mai fratilor, uitati-va atent in inimile voastre si aflati de unde va vine pornirea aceasta de a fi marturisitori ai Lui Hristos, cu cuvantul, cu fapta, cu biciul.
Domnule Danion,
Biciul de care se face mentiune in Evanghelie era un bici de streanguri. Era folosit special pentru manatul animalelor, animale care se aflau atunci in templu. Hristos nu a batut nicodata vreun om. Interpretarea pe care o dati Evangheliei este una fortata. cititi va rog mai atent. Fata de cei care vindeau porumbei Hristos a zis > Luati acestea de aici. Mantuitorul a fost un om delicat. Nu se lua la bataie cum credeti. cu felul asta de exegeza, nu m/as mira daca ati argumenta orice gest, oricat ar fi de necrestinesc.
In general acest moment al Evangheliilor este cel mai invocat de cei care il folosesc in cel mai neinspirat mod posibil sau incearca direct/indirect sa justifice cu el acte neinspirate.
Cei care au felul (autentic) de a fi al lui Hristos se fac intelesi fara justificari ulterioare sau eventuale de-culpabilizari.
pt cineva:fi mai concret!!treb sa intelegi ca nu a inteles nimeni nimic sau fiecare a inteles ce vrea!!!ti e frica?hai curaj! zi ne si noua ce ai vazut..ce ai vrut concret sa spui te rugam(in GENERAL si in CAPORAL am nteles sa traiti!dar nu stim TU de care parte esti?
D-le Augustin,
Doua intrebari sa-mi permiteti: in icoana de mai sus s-a “fortat nota” de catre pictor prin pictarea MAntuiorului cu biciul ridicat sau in locul fariseilor trebuiau pictate animalele la care va referiti!?
Da, ii prigonim pe fratii nostri care pastreaza traditia, care au curajul sa faca dezlegari, care au curajul sa se opuna ecumenismului dar ne aratam dragostea in Hristos fata de “pocaiti”, catolici, sau musulmani.
Leave A Reply