Părintele Sava Cucurakis de la Marea Lavră – Sfântul Munte Athos:
“Noi nu suntem de acord cu ceea ce a făcut Înaltul Mitropolit, pentru că Sfinţii Părinţi combat această faptă. Dacă un episcop ar face aşa ceva, trebuie să fie caterisit. Noi urmăm hotărârile Sfinţilor Apostoli, ale Sfintelor Sinoade şi ale Sfinţilor Părinţi. Sfântul Munte rămâne credincios în tradiţia şi credinţa ortodoxă. Astfel că, atunci când patriarhul latinofron Vekkos a cerut aghioriţilor să se unească cu papa, aceştia au refuzat, dând mărturie a dreptei credinţe chiar şi cu preţul vieţii. Aşa şi noi urmăm tradiţia înaintaşilor, pentru a nu se pierde dreapta credinţă, care ne conduce la mântuire. Pentru aceasta, mitropolitul Nicolae ar trebui să se pocăiască pentru ceea ce a făcut. Dacă nu se pocăieşte, preoţii din mitropolia lui să nu-l mai pomenească la slujbe, pentru că el, de fapt şi de drept, este garantul dreptei credinţe în Biserică, dar el deja a încălcat-o. În credinţa ortodoxă nu facem nici adăugiri, nici împuţinăm.”
9 users commented in " Marturie aghiorita impotriva impartasirii apostate a Mitropolitului Corneanu "
Follow-up comment rss or Leave a TrackbackMi-a placut un cuvant al parintelui Arsenie Papacioc: “Dragii mei, vreţi să fiţi fericiţi? Muriţi pentru Adevăr!” (Pr. Arsenie Papacioc).
grecii is belea… intotdeauna au fost
Mie nu mi-a placut acel cuvant al Pr Arsenie Papacioc ci m-a infricosat. As fi vrut copilul meu sa aiba parte de ortodoxia curata nu de un amestec uniatic.
…de am avea noi binecuvantarea asta sa murim pentru Adevar! Cata indrazneala au mucenicii in fata lui Dumnezeu!
Adevaratii crestini nu trebuie sa se lase manipulati nici chiar de fete bisericesti sau de bloggeri ortodocsi care apartin unei grupari sau alteia intrate in conflict dupa schimbarile care s-au petrecut la conducerea BOR , in urma mortii Patriarhului Teoctist. Adevaratii crestini sa slujeasca Lui Dumnezeu prin dragostea aratata aproapelui si prin faptele lor bune si sa nu se mai dea atat de vajnici aparatori ai dreptei credinte, gata sa moara sau sa omoare pe asa-zisii apostati. Pentru ca daca te crezi intr-un razboi, mai ales unul pentru credinta, atunci nu poti doar sa mori, trebuie sa omori si tu la randul tau. Pe langa acest eroism pentru credinta pe care multi il afiseaza ostentativ in vorbe , ce mai inseamna sa potolesti foamea si setea celui flamand si insetat, sa-l imbraci pe cel gol sa-l vizitezi pe cel parasit? Desigur astea sunt fapte fara importanta, incat te si miri cum de Hristos le considera cheile ce ne deschid imparatia lui Dumnezeu.
…noi nu facem razboi, ci aparam dreapta credinta. Asa cum zici tu, facand faptele bune, rugandu-ne pentru cei care se ratacesc nu judecandu-i, si daca situatia o cere, murind pentru ca ortodoxia sa ramana nepatata si neschimbata, ca nu e loc de compromisuri.
… sa omori? Ce legatura are cu ortodoxia? Pai ori esti mucenic ori judecator. Din doua una, nu-i loc de amandoua.
Mirela, un pahar de lapte cu o picatura de otrava ce pare a fi? Ce poate fi considerat si ce este, lapte sau otrava? Viclenia celui rau este sa construiasca baricade si sa puna de o parte si de alta oameni. Oricine alege a fi de o parte a baricadei, oricare ar fi ea, e cazut in cursa celui rau, Dumnezeu sa ne ajute. Ortodoxia crestina nu sminteste, nu construieste baricade, nu imparte, nu alege, ea te invata simplu : esti liber sa il alegi pe Dumnezeu si odata ce l-ai ales si odata ce ai pornit cu toata puterea ta, cu tot cugetul tau si cu toata simtirea ta pe drumul pe care ni l-a aratat Domnul si Dumnezeul nostru Iisus Hristos, dupa aceasta alegere,in cele din urma, cu priveghere continua, caci vrajmasul e viclean si cu voia lui Dumnezeu, ai sa-ti afli Mantuirea. Nu iti pot spune de ce Sfintii Mucenici au sfarsit trupeste asa, dar iti pot spune ca ei nu au facut o alegere, ei nu au ales intre renuntarea la crestinism si moarte, fie ea si pentru Iisus Hristos, ci ei pur si simplu, la un moment dat, cu mai mult sau mai putin timp inainte de mucenicie, L-au ales pe Iisus Hristos ca si Cale, Adevar si Viata. De ce a randuit Dumnezeu ca unii dintre cei care l-au ales, sa fie mucenici, nu stiu ; iar pentru cel care zice ca stie, trebuie sa avem mare luare-aminte. Dar un lucru stiu : Iisus Hristos, Fiul lui Dumnezeu cel de o fiinta cu Tatal Ceresc si cu Sfantul Duh, nu creeaza baricade intre cei care Il cauta, nu sminteste, nu provoaca comentarii mai mult sau mai putin judecatoare si rautacioase … El e Dumnezeul nostru care ne iubeste nespus si prin Duhul Adevarului, prin Cuvantul lasat de El si prin vietile celor in care a fost purtat, adica Sfintii, prin discernamantul nostru in Duh si Adevar pe care trebuie sa-l cerem in permanenta de la Dumnezeu, putem vedea vicleniile celui rau si cu puterea data de post si de rugaciune, si cu ajutorul Dreptilor si al Maicii Domnului si prin mila si Voia Domnului, putem scapa din aceste curse ale celui rau si ajunge in Imparatia lui Dumnezeu. Dumnezeu sa ne miluiasca
Nu suntem noi in masura sa judecam pe nimeni ,ci ar trebui sa ne vedem de greselile noastre pe care le facem zi de zii in fata lui Dumnezeu , ca si crestini ar trebui sa ne rugam pentru Mitropolitul respectiv care a facut asta nu sa il judecam , judecand vom fii judecati , toti gresim , dar ne si ridicam in masura in care si noi luptam pentru a ne ridica .
Sunt absolut de acord sa se respecte Pidalionul . Rog a se vedea cum se respecta in cazul impartasaniei la Liturghie . Iata ce spun Canoanele Apostolice 9 si 10 :
Canonul 9 Toti credinciosii cei ce intra(în biserica) si aud Scripturile, dar nu îngaduiesc la rugaciune, si la Sfânta împartasire, ca unii ce fac nerânduiala în Biserica trebuie sa se afuriseasca. [A celui 6: 66; Antiohi: 2; Timot 3: 13]
Canonul 10 Daca cineva cu cel scos de la împartasire (achinonitos) macar, în casa de s-ar împreuna ruga, acesta sa se afuriseasca. [Apostol: 11, 12; Antioh: 2; Cart:9]
Fiind canoane apostolice sunt 2 solutii : ori acceptam ca orice BO nationala poate sa tina sub “iconomie” fel de fel de legi ; ori LE TINEM CU STRICTETE .
Curiozitatea cea mai mare este aceea ca la anumite incalcari ale Pidalionului nimeni nu se sesizeaza , iar la altele toti sar in sus . Poate fi si ideea de cunoastere partiala dar poate fi si interesul mascat . Tare sunt curios in cazul jurisdictiei in Basarabia care BO nationala ar fi trebuit sa iasa prima din comuniune fata de cealalta : cea rusa sau cea romana ? Daca stam sa ne gandim ca la Ravenna rusii au parasit sedinta de lucru din cauza problemei estoniene lucrurile devin simple . Oare problema estoniana nu este similara problemei moldovenesti ? Oare de ce nici o alta biserica nationala nu s-a sesizat in cazul Moldovei . Oare ce parere are Athosul ? Ar fi interesant sa stim . Asta pe plan extern . Pe plan intern , canoanele apostolice 9 si 10 sunt f. clare . Toti laicii care se impartasesc ( duhovnicestii)ar trebuie sa paraseasca biserica in momentul in care cei opriti de la Sf.Impartasanie ar sta totusi la liturghie . Oare nu asa spune canonul 10 .
“nici macar in casa ” - auziti strictete .
Ce facem ? Supercorectii vor intr-un fel …”iconomistii” vor intr-un alt fel . Pe cand un Sinod Pan-Ortodox care sa clarifice lucrurile ? Evident ceea ce am scris este retoric . Nu exista dubii . Exista doar partide - factiuni-ucenici-care mai de care mai supercorect . Insa sa ne intoarcem putin la logica lui Aristotel . Sa privim simplu . Avem de ales intre Pidalion sau actualizarea lui . Faptul ca asa zisii traditionalisti nu aplica canonul 9 si 10 este mai mult decat clar . Faptul ca iconomistii - (si aici ma refer si la o chestiune mai veche aceea a vechiului calendar ; ce este struto-camila aceasta de calendar : Nasterea Domnului pe nou si Invierea pe vechi ??? Cand ne vom veni in fire vreodata ??!! ) - se pare ca ar fi ecumenisti nu este un lucru rau in sine . Numai prin dialog poti face cunoscuta ortodoxia care chiar are ceva de oferit lumii . Athonitii respecta cu strictete Pidalionul ? As spune 90 % . Cand sunt vizitati de mireni , oare nu participa acestia din urma la Liturghie fara sa se impartaseasca ? Spun 90 % pt. ca ei tin calendarul neindreptat - cel vechi . Se tot vorbeste de inexistenta comuniunii dogmatice in cazul Corneanu ? Dar cand la Ierusalim este post si la Bucuresti se canta Nasterea Domnului , cum receptam comuniunea ? Sa intelegem pe viitor mai mult privitor la DOGMA PUSA IN VERSURI SI PE GLASURI DE CATRE SFINTII PARINTI( aceasta pt. a intelege ce inseamna un biet calendar ;Pr.Badulescu a scris un intreg articol pe aceasta tema ; f. la obiect ) .
De aceea consider ca exista cumva partinire in cazuri gen Corneanu . Bun . A gresit spun supercorectii . Insa cum ramane cu respectarea Pidalionului ? Ies din Biserica cei care nu se impartasesc ? Dam canoane 30 de ani pt. …. ? Tare as fi curios sa aud cateva raspunsuri la aceste lucruri de o simplitate dezarmanta . SUNTEM SAU NU CU SFINTII PARINTI PANA LA CAPAT ? CONSIDERAM LEGILE LOR DE NECLINTIT SAU LE ARMONIZAM PREZENTULUI ? SUNT SFINTII PARINTI INFAILIBILI SAU TIMPUL LASA IN URMA CEEA CE EXPERIENTA BISERICII NU CONFIRMA ? DE CE LA CEEA CE AU SCRIS APOSTOLII S-A ADAUGAT SAU S-A RENUNTAT , IN SCHIMB LA ALTI PARINTI ULTERIORI NU SE MAI POATE ? ADUCETI-VA AMINTE DE PETRU CARE VROIA CA TOTI CRESTINII SA FIE TAIATI IMPREJUR . SI CATA AUTORITATE ARE PETRU FATA DE ORICARE ALT SF.PARINTE DINTRE SEC. 2 - 20 . NU SPUNEM CA A GRESIT CI DOAR CA VIZIUNEA LUI ERA INCOMPLETA . VEDEM IN PARTE PANA LA PARUSIE . POATE CA UITAM MULT PREA ADES LUCRUL ACESTA .
Iconomia lui Dumnezeu e si mai vasta . Cine are placerea sa citeasca Isaac sirul isi va da seama de acest lucru .Dumnezeu ne iarta pt. cel mai mic gest sau inclinatie a inimii . Iar noi vorbim de canoane , de pocainte publice sau de cat de formale sunt astfel de pocainte . Oare cati dintre noi putem face pocainta Sf.Parinti ca sa judecam pe altii ? Iconomia lui Dumnezeu nu o poate cuprinde nimeni , oricate tomuri de legi am da . NIMENI NU POATE JUDECA DINTRE OAMENI . Si totusi unii o fac . Confunda peisajul restrans misionar al Sf.Parinti de pana in anul 1000 cu globalismul actual care pune in fata intreg pamantul - pt. prima data in istorie . Nu putem sa comparam dimensiunea apologetica - infinit mai complicata de acum -cu ceea ce a fost odata . Ca si legile restranse la o anumita cultura . Da, putem sta anchilozati in legi omenesti pe mai departe inca 5 milioane de ani insa nu aceasta cred ca a vrut Domnul nostru Iisus Hristos . Ca sa intelegem Evanghelia trebuie sa dam jos incarcatura filozofiilor acestei lumi . Dar este mult prea mare puterea obisnuintei UNEORI . Ce-i impiedica pe mai marii lumii religioase sa ne reantoarcem la viata simpla de credinta a primilor apostoli ? Nimic . Tinem atat de mult la propriile culturi adunate de 2000 de ani ca am pierdut esentialul : Evanghelia . Vestim orice altceva in lume : simpozioane , ultimele confruntari academice despre filioque , sensul icoanei , isihasm …etc-sim ..in timp ce saracul , bolnavul , detinutul , prostituata ..mor din lipsa de Cuvant . Iisus e in fiecare dintre ei ? Saule , Saule de ce ma prigonesti ? Se pare ca da ! Cat ne vom mai minti in intelectualism ieftin , culmea atacand alti intelectuali , mai fini sau mai grosieri ? Ciucuri , farisesim , vorbe frumoase , obedienta , servilism fata de propria casta ; ura , dispret , limbaj de mahala fata de oricine spune ca Iisus l-a mantuit pe talhar , pe cananeanca , samarineanca…ce intelegm din parabole ? Sensuri restranse la egocentrismul nostru bolnavicios ? Ma tem ca da . Ma iertati . Doamne ajuta !
http://mirceadabacan.wordpress.com/2008/07/10/dreapta-carui-patriarh-o-saruta-ips-bartolomeu-de-la-bucuresti-sau-de-la-moscova/
Leave A Reply